Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Perşembe, Mayıs 22, 2014

Limonlu Kek Tarifi

Sawako Kuronuma Perşembe, Mayıs 22, 2014

Kurabiye canavarlığımın yanında tam bir kek canavarıyımdır da :) Sütümü ve kekimi alır bütün öğünlerimi onlarla geçirebilirim ama öyle her keki yiyemem, kekin yumurta kokmaması lazım, limon kabuğu, portakal kabuğu olmaması lazım, yumuşak olması lazım, lazım da lazım...O yüzden annem ilk limonlu kek yapmayı önerdiğinde pek olumlu bakmamıştım, limon kabuğu olan şeyleri yiyemem diye..Fakat tarifi denedikten sonra bayıldım! :)   Umarım siz de beğenirsiniz...


Malzemeler

3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2.5 su bardağı  un
1 adet limon

Yapılışı

Öncelikle yumurta ile şekeri mikserle çırpıyoruz, eğer benim gibi yumurta kokusundan hoşlanmıyorsanız krema kıvamına gelene kadar çırpın.Böylece yumurtanın baskın kokusu yok olacaktır. 

Limonun kabuğunu rendenin küçük kısmıyla rendeliyoruz.Kalan kısmının ise suyunu sıkıyoruz.

Şekerle yumurta karışımına, sütü, limon kabuğu rendesi ve suyunu, sıvı yağı ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpıyoruz.

Son olarak un ve kabartma tozunu ekleyip çırpın ve 175 derece önceden ısıtılmış fırına koyuyoruz.Yaklaşık 40-45 dakika sonra kek pişmiş olacaktır.Afiyet olsun :)

8 yorum:

  1. limonlu kek mi.. ımm çok severim ellerine sağlık canım.. ben hiç ayırt etmem her türlü yerim :D :)

    YanıtlaSil
  2. yahu sawako aynı tarifi bende biliyor ve yapıyorum ancak benim kekim bir gece dinlenmeden kof ve lezzetsiz oluyor ancak bir gece dinlenince çok lezzetli yemede yanında yat bir kek haline geliyor sende de böyle bir şey oluyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben keki böyle fırından yeni çıkmış sıcacıkken daha çok seviyorum ama dediğin gibi bir gece bayatlamayacak şekilde bekletirsen lezzeti artıyor :)

      Sil
  3. Resimde çok güzel görünüyor eminim tadı da öyledir.Yarın ilk iş yapacağım.Paylaşım için teşekkürler (:

    YanıtlaSil
  4. salam Sawako:) tam da indi bir atışdırmalıq olsaydı deyə gəzinirdim evdə =D çox asanmış mən də bişirəcəm ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğeneceğin bir lezzet olmuştur, afiyet olsun canım :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!