Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Perşembe, Mayıs 29, 2014

Eyvah Erkek Kardeşim Büyüdü!

Sawako Kuronuma Perşembe, Mayıs 29, 2014



Bir zamanlar, fıstık yerken saçını çekip hastanelik ettiğim, sokakta birbirimize küsmemiz sonucu terk ettiğim sonrasında daha iki-üç yaşlarında olmasına rağmen tek başına yürüyerek,ana yollardan geçip semt değiştiren,aynı ilkokulda olduğumuz yıllarda daha ilk teneffüsten bütün harçlığını bitirip ikinci teneffüs yanıma gelip "Abla acıktım" diyen,8.sınıfta Misaki ile "Asmalı Konak-Hayat"adlı filme gittiğimizde aramızda oturan ve tüm film boyunca gözlerini kapatmak zorunda kaldığım,2 dk messengerın başından kalkmamı fırsat bilip arkadaşlarıma hakaret eden,başıma sürekli bela olan küçük aptal kardeşim artık büyüdü!


Sanki beraber kahvaltı masasına oturduğumuzda, patates kızartmasının üzerine reçel,peynir ve alakasız ne varsa bulamaç haline getirip yiyen,sanki o kahvaltı masasında ağzı doluyken ağzını açıp içindekileri gösterip bana kahvaltımı zehir eden sanki korku filmi izlerken pat diye yanıma gelip yorganın altına giren,sanki din dersinde ezberlemem gereken 9 dua varken ezberleyemediğim için hasta numarası yatığımda kenara geçip "Ablam gitmezse ben de okula gitmem" diye ağlayan ufaklık o değilmiş gibi cool davranmalar, yok efendim bodye gidip vücut geliştirmeler, efendi efendi hareket etmeler...

Dedim artık büyüdü bu çocuk... Neden bilmiyorum ama hemen erkek kardeşimi evli, damatlıklar içinde hayal ettim.Damatlıklarını giymiş gidiyordu, tutamıyordum.Artık o benim erkek kardeşim değildi, bir başkasının kocasıydı.Birden bir üzüntü kapladı içimi, o düğüm boğazımda tıkandı kaldı, hem de kardeşimin daha 18 yaşında olmasına rağmen...

Yakın arkadaşlarım genelde bence erkek kardeşini çok seviyorsun dediğinde; "Yok yaa ne seveceğim baş belası!Keşke tek kardeş olsaydım" diyen,okuldan geldiğinde "Ablaaaa bana yemek hazırla" dediğinde "Kocaman çocuk oldun artık kalk kendin al, hizmetçin yok" diye bağrınan, onu ispiyonlayacak konu bulup intikam almak için dört gözle bekleyen, ergenlik zamanlarında sana üç harfli bir şey diyeceğim -o zamanlar baya bir şişmandı, şimdi boy pos attı yakışıklı çocuk oldu-  deyip odama kaçıp kapıyı kilitleyen -her ihtimale karşı- sanki ben değilmişim gibi başlayacaktım ağlamaya...


Aslına bakarsanız küçüklüğümüze ait, kardeşimle ilk anımı hiç unutmam!

Onun evin kapısından kundakla ilk girdiği günü...


Artık ne kadar büyük bir etki bıraktıysa üzerimde!Hatırlıyorum da o gün bana bir sürü oyuncak alınmıştı, sırf kıskanmayayım diye ama kıskandım işte...Genellikle ilk çocuklar bunu çok iyi bilir; eğer bir kardeşiniz olursa 5 yaşında olsanız bile herkes "Sen artık büyüdün"der, herkes onu büyük görür!

İşte ben buna hazır değildim, ailenin tek çocuğu, sülalemin en küçüğüyken pattt bu çocuk geldi ve pabucum dama atıldı.Ailenin pamuk prensesi gibiyken, ayakkabısının tekini bir türlü bulamayan Sindirella gibi oldum...

Uzunca bir süre gıcık oldum ona,peşimde dolanmasına, oyuncaklarımı elimden almasına, en sevdiğim şeyleri onunla paylaşmaya...Her şeye! Yine onu kıskanıyorum ama bu sefer farklı bir şekilde!Bu sefer paylaşamadığım şey kardeşim hem de daha rakibim bile yokken...

Bütün ablalar benim gibi hisseder mi kardeşleri için ya da kız kardeşler abileri için??



33 yorum:

  1. Ben en küçüğüm. Ablamla abim arasında, 15 ay olduğu için onlar pek anlamamışlar ama ben eve gelince değişmiş işin rengi. Biri 4 biri 3 yaşındaymış çünkü. Kundağımın içinden çikolatalar çıkmış "bakın kardeşiniz size ne getirmiş" diye. Yine de ablam videolarda önüme atlamaktan kendine engel olamamış.

    Yine de ilk harflerimi ablam öğretti. Demagoji ile her şeyi yaptırabilir. O olmuyorsa çenesi ile bir öküzü devirebilir :D Bir bardak su istediğinde vermezsem beni öpmemekle tehdit ederdi. Bende koşa koşa gider suyu getirirdim :D Ama bir tanedir. Fedakardır, cefakardır. Azıcık alıngandır ama olur o kadar :D

    Abim candır. Belki, onun burcu ile benim yükselenim aynı olduğu için konuşmadan bile anlaşabiliriz. Eli açık, gönlü açık. Cebindeki son parasını bile düşünmeden verebilecek saf kişiliklidir.

    Eniştemi tanıdığımda küçüktüm kendini sevdirmişti sıpa. Bir de ablalar ya da kız kardeşler, daha aklıselim olur. Ama abim hala bekar ve ben fazlasıyla büyüğüm. Abimin güzel kişiliğine hiç bir hatun kişisini yakıştıramıyorum.

    Kendi yazımda da bahsetmiştim. Birinden hoşlanmazsam acayip sinyallerini yayıyorum "Bana bak kızım! Çek o pis pençelerini abimin üzerinden" bakışları gönderiyorum. Bildiğiniz "Görümceyim" yani. Umarım aynı şeyi zamanı geldiğinde oğluma da yapmam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de küçükken her istediğimi öyle ya da böyle yaptırıyordum ama büyüdükçe işin rengi değişti :))
      Ayrıca hep ablam olsaydı keşke demişimdir, insanın kanından sırdaşı olması harika olmalı :) Ama ablam olsa, evlense eniştemi de sevmezdim ben :D

      Sil
  2. Ben de en büyük çocuğum su anda. Bir kız, bir de erkek kardeşim var. En büyük olmak hiçbir zaman bana cezbedici gelmemişti. Hala da büyük olduğumdan ve bazı yönden sorumluluklarımı üstüme yıkılan kardeşlerimden aşırı hoşlanmam. Şimdi bu yazıyı okuyunca.... Erkek kardeşim henüz 6 yaşında olmasına karşın nedense garip hissettim. Evlenmesi... O zamanları görebilecek miyi acaba? Aigo, Sawako Onee, şimdi erkek kardeşime iyi davranmaya başlarım ben. Evlenmesin. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu yaşlarında işkence ettin ettin yoksa bir daha hiçbir şey yapamazsın...Hele ergenliğe girip güçlü kuvvetli olduklarında olayların boyutu tamamen değişir :)) Bence büyüyene kadar elindeki fırsatları değerlendirir, büyünce iyi abla rolü oynayabilirsin:))

      Sil
  3. Yazını okurken duygulandım be :D Ben birbirinin kopyası olan iki şebeleğin ablasıyım. Kopyası diyorum çünkü kendileri ikizler :D Kıskançlık farklı bir şey ben eve gelene hediye ediyordum hiç değilse birisini alsalar razıydım ama kaldılar başıma :D Ben daha kesin bir çözüm bulup döverek eğittim ikisini :D Erkek olmalarına rağmen ergen olmalarına rağmen hala hizaya çekerim şebekleri :D Sanırım şanslı bir ablayım yada çok manyak ve yahut her ikisi birden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçükken ben de her dediğimi yaptırıyordum ama büyüdükçe işin rengi değişti..Önceden güç bendeydi artık onda :))

      Sil
  4. ha ha =D mən də evin ən böyük uşağı olduğum üçün yazdıqların çox tanışdır. ;) Sən artıq böyük qızsan cümləsi xüsusilə. Yazdıqların gözümün qarşısında serial/film effekti yaratdı, bir filmdən fraqment izləmiş kimiyəm, çox bəyəndim yazını :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım :) Kardeşler bir şekilde büyütüyor bizi ailenin gözünde ama iyi ki varlar.. :)

      Sil
  5. Biz 3 kız kardeşiz senin bu dediklerini kısa bir süre önce kendi kız kardeşimde yaşadım kavga ederiz ama en fazla 5 dadika sonra yine iyiyiz ama evlendiği gittiği zaman bi başkasının eşi olacak artık yani bana gelse bile bir kaç saatliğine sanki o gidince eskisi gibi olmayacak gibi geliyor yani abla olmak gerçekten zor hele ki kardeşler büyüyüp iyi anlaşmaya başlayınca daha da zor oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız kardeşler daha farklı olmalı, bir nevi sırdaşın çünkü..Biz bir şekilde kaybedeceğimizi düşünüyoruz, bir şeylerin eskisi gibi olamamasından korktuğumuz için..Evet bir şeyler eskisi gibi olmayacak ama sırtımızı dayayabileceğimiz bir kardeşimizin varlığı bizi rahatlatacak :)

      Sil
  6. iki abili biri olarak ilk görsele öldüm öldümmmm ^.^
    yazdıklarını okuyunca iki abimi tek erkek kardeşe değişmem dedim, ki çok çektim.
    ama büyüdükçe şahaneleşiyorlar, kardeşini kaybetme korkusu sarmı ş seni şimdiden. açıkçası ben hiç böyle olmadım hep iple çektim evden ayrılışlarını sonra özledim elbet ama çok iyi oldu böyle :)
    Allah eksikliklerini göstermesin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok çektiririm erkek kardeşime ama büyüdükçe o bana çektirmeye, bir nevi abi görevi üstlenmeye başladı..Her şeye karışır oldu :)
      Elbet bir gün evlenecek ama yine de insan bir şeylerin eskisi gibi olamayacağından korkuyor, hani küssek yan yana olduğumuzdan birbirimize laf atıp barışabiliyoruz..Mesafeler, başka insanlar korkutuyor insanı...Dediğin gibi Allah eksikliklerini göstermesin:)

      Sil
  7. Ahahahahah :)))
    Benim de erkek kardeşim benden beş-altı yaş küçük.
    Annem hastaneye gitmiş, ben babannemin evinde ''kız kardeş'' haberi bekliyorum...
    Babannemin kankasının eve koşa koşa gelip ''Gözümüz aydıııın, nur topu gibi bi' oğlumuz oldu!'' diye müjdeyi!!!!! verdiği an ile benim koltuğa kapaklanıp zırıl zırıl saatlerce sürecek bi' ağlama krizine girmem arasındaki zaman farkı beş saniye yoktur herhalde.
    O an gıcık kapmıştım, çünkü erkekti!
    Ben hep kız kardeş hayali kurmuştum :/
    Sonra sonra sevdim ama şebeleği, hem de çok sevdim :)
    İyi ki var hayatımda, iyi ki benim kardeşim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni de oyuncaklarla kandırmışlardı, bir ton oyuncak almışlardı :D
      Ailenin en küçüğüyken tahtı ona kaptırmak zoruma gitmişti..O zamanlar çok sinir olsam da hatta hala zaman zaman sinir olsam da, seviyorum :))

      Sil
  8. bende bir ablayım hem çok çok kızarmı ama sonrada kıyamam çok severim bu yüzen şımarık olurlar ama iyiki benim kardeşim dersin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hem kızıp hem de küserim :)) Sonra unuturum geçer..Kardeş çok farklı bir şey :)

      Sil
  9. Ne sıcak ne şirin bir yazı olmuş. Erkek kardeşin okusa nası mutlu olur sımarır belki birazcık da çok hoş duygular kardeşlik güzel şey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada isyan edip katlanamasam da kardeşlik bambaşka bir şey..
      Kesinlikle okutmam :)) Eğer okutursam senelerce kullanır burada yazanları bana karşı, o yüzden okumaması daha iyi:)

      Sil
  10. kullandığın resimlere özellikle bayıldım :)) inşallah beraber yaşlanırsınız canım uzuuuun ömrü olsun kardeşinin

    YanıtlaSil
  11. Kardeşlik anlatılamayacak kadar özel bir duygu. Kardeşlerime bazen kızsam, onları kıskansam da onlara kıyamam. Kardeşime alınan beşiği hatırlıyorum hatta evimize geldiği ilk günü. Dün gibi aklımda. Nasıl kıskanmıştım hala hatırlayabiliyor, kendime gülüyorum :) Onları çok seviyorum. Allah kimsecikleri kardeşlerinde ailesinde ayırmasın. Kardeşinle sana da uzun sağlıklı ömürler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh şimdi ben de hatırladım kardeşimin o mavi beşiğini, herkesten önce ben zıplamıştım içine :)) Amin canım, Allah sana ve kardeşlerine de uzun ömür versin..

      Sil
  12. Çocukluğumda kıskanıcak kadar vaktim hiç olmadı. Kıskanılan bi kardeş olmadım. Kıskanan bi abla olmadım. Olamadım. birbirimizi kıskandığımız tek bir konu vardı onlar benim sağlığımı ben de onların sağlıksızlığını kıskandım. Tüm ailem hastanede yatarken ben niye sağlıklıydım ? Onların o hallerini görmeye niye mecburdum ? Küçükken yaşadığım psikolojik sorunlardan dolayı da 1 yaşından itibaren kendimi hatırlıyorum. 4 Yaşında intihar etmeyi düşünen bi çocuktum. Şuan da insanlara kapalı asosyal bi insanım. Çocukluğum sağolsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyecek bir şey bulamıyorum...Allah kolaylık versin... :(

      Sil
  13. Benim kardeş annemin elini tuttuğumda kopa kopa gelir o eli tutardı ama diğer ele bişey demezdi o elde zaten benim izim var der gibi o kadar da cins insanlardık biz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kardeşim de payıma düşen pastayı yiyeceğimde ben ona tükürdüm ki der ve kendi yerdi, yalnız bunları görürse beni öldürür :))

      Sil
  14. Bence iyi ki tek çocuk değilsin çok kötü tek olmak yaa ben kuzenlerin kavgalarına, birbirleriyle olan diyaloglarına uzaktan ciğerci kedisi gibi baktım. Hala da özenirim kardeşe :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçükken sinir bozucu geliyor olabilir ama büyüyünce insan değerini anlıyor, şimdi keşke bir tane de kız kardeşim olsaydı diyorum :)

      Sil
    2. Bizde aslında dört kardeş olacakmışmışız ama, nasip işte napalım :)

      Sil
    3. Belki de hayırlısı böyledir.. :)

      Sil
    4. Aynen diyecek başka söz yok zaten :)))

      Sil
  15. her seyi soylemişsin erkek kardeşinin yaşını soylememişsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı tam okumamışsın, 18 olduğundan bahsetmiştim, şimdi 19 oldu...

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!