Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Nisan 29, 2014

Nasıl bir millet olduk biz böyle?!

Sawako Kuronuma Salı, Nisan 29, 2014



Geçen günlerde minibüs yolculuğum sırasında bir olaya şahit oldum.Bindiğim minibüsün güzargahında karşımıza ters yöne girmiş, yabancı plakalı bir araç çıktı.Tabi bizim anlayışlı minibüs şoförümüz olağanca gücüyle bastı kornaya...Zaten ters yöne girmenin stresini yaşayan adam bir de minibüs şoförünün hareketiyle karşılaşınca, ne yapıyorsun sen  dercesine elini havaya kaldırdı.

Sen misin o elini kaldıran?!

Bizim patlamaya hazır minibüs şoförümüz çıldırdı tabi bu hareketi görünce!Bundan sonrası ise tamamen korku filmi gibiydi; yabancı plakalı adam kaçtı, bizim minibüs şoförü ise yabancı arabanın üzerine sürdü minibüsü...Minibüsteki kimse ses çıkaramadı bu olaya, hepsi bayandı, hepsi korktu ters bir tepki almaktan... 

Yabancı plakalı araba, minibüsten farklı bir güzargaha girmesi sonucu kurtuldu ama bizim minibüs şoförünün siniri geçmedi, minibüsün içinde yolcu olmasaydı adamı takip etmeye devam edecekti, sonrasında neler olacağını Allah bilir... 

Bir insanın canına kastetmek bu kadar kolay olmamalıydı!Ama öldürmek moda olmuş durumda!Her gün haberlerde bir cinayet haberi dolaşıyor...

Artık, 5 TL için bile adam öldürmeye çekinilmiyor!

Bayan eski sevgilinin veya eşin, sevgilisinden-kocasından  ayrılma gibi bir lüksü yok, olursa hemen cezası kesiliyor!

Sevgilisiyle ilişkisine tanık olan çocuğunu öldürmeye çekinmiyor bir anne...

Bir kez daha seçilemeyen eski muhtar, yeni muhtarın canını alarak tebrik ediyor!

Takımı kaybettiği için, rakip takımın taraftarını öldürüyor, bir başka taraftar(!)

Trafikte onu sollayan motosikletliyi, gözünü kırpmadan ezip geçiyor, bir sürücü...

Çocuk tecavüzleri, ölüm...

Mutlu bir haber göremez olduk!

Hani biz milletçe hoşgörü sahibiydik, hani biz müslümandık!Allah'ın verdiği canı sadece Allah alabilirdi!Bir insanın canını almak bu kadar kolay mı?

Ne oldu bize böyle...


18 yorum:

  1. İnsanlar sağduyu denen şeyi kaybetti.
    Hele bugün okuduğum haberler beni çileden çıkardı. Eşe dosta güvenemez hale geldik.
    Allah ıslah etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O haberleri hatırlayınca bile tüylerim diken diken oluyor, ne kadar iğrenç mahluklar var bu dünyada...Allah ailelerine sabır versin ...

      Sil
  2. Eskiden en berbat dayak annemizin terlikleriydi... Eskiden mahallede demirciler sokağında otururken korkmadan koşar aralarında gezerdik.. kimse değil el kadar bebeye gözünü kaldırıp mahallenin kadınlarına bile bakmazdı. Eskiden... komşu teyzeler vardı... bakkal amcalar.. manav abiler... annen olmasa bile camda, 100 göz seni izlerdi sokaklarda koşarken. Herkesin kapısı ardına açık kalırdı. Giren çıkan belli olmaz, sofra varsa buyur edilir, kahve varsa ikram edilirdi.

    Nasıl bir dünyaya yeni yesil yetiştiriyoruz? Yavrularımızı kız- erkek ayırt etmeden artık koruyamadığımızı görünce korkuyorum... Allah sonumuzu hayır etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Avrupalılaşmak yaramadı bizim insanımıza, giderek benliklerini kaybettiler.Komşuluk, dostluk, hoşgörü kavramı kalmadı kimsede, değil sokaktaki çocuğunu gözlemek ölsen belki birçoğunun haberi olmaz..Zaten birçok kötülüğün yakın kişilerden gelmesi durumu daha da korkunçlaştırıyor...

      Dediğin gibi Allah hepimizi korusun ve sonumuzu hayır etsin...

      Sil
  3. ben bugün bir arkadaşıma cocuklarınızı dışarı salmayın bile dedim. iyi ki bilgisayarlar var cocuklar evde oturuyor dedim.
    evet dedim çünkü etraf deli dolu :(
    Allah fırsat vermesin, haklıyken bile kurtulamıyorsun manyağa denk geldin mi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediklerinde tamamen haklısın, insan en yakınındakilere güvenemiyorken nasıl çocuğunu sokağa bırakabilir ki?Hele 3 yaşındaki çocuklarını bakkala falan gönderenleri duyunca deliriyorum!Fırsat veriyorlar böylelerine..
      Allah hepimizi korusun böylelerinden...:(

      Sil
  4. Her gün ölüm, her gün cinayet haberleri... İnsan öldürmek bu kadar kolay mı? Küçücük çocukların canına kıyan vicdansız insanlar... Allah onları ıslah etsin... Her ne olursa olsun, kimsenin kimseyi öldürmeye hakkı yok. Allah korkusu da kalmamış insanlarda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle...İnsanlar vicdanlarını kaybetmişler! Daha büyük yaptırımlar olmalı, bu tür suçlar için yoksa bu cinayetler işlenmeye devam edecek gibi gözüküyor :/

      Sil
  5. çok haklısın :/ kelle koltukta yaşar olduk inan ki:/ hiç bir iyi haber duymaz olduk.anne olsam paranoyak olurdum ben kesin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben anne olacağımı düşünemiyorum zaten... Nasıl büyüteceğim, nasıl okula göndereceğim, böyle insanlara karşı nasıl koruyacağım onu :/

      Sil
  6. Beyniniz neredeyse bedeniniz de oradır . Ruhunuzun dünyaya çiçeklerle dolu bir vadiden bakmasını tercih edin. Hırs ve kötülüklerle dolu bir uçurumun kenarından değil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen istediğin kadar çiçek dolu vadilerden bak dünyaya, karşındaki insan kötüyse çöplerle dolup taşar o vadi..Bu dediğinin gerçekleşmesi için herkesin, o gözle dünyaya bakması lazım ama maalesef dünya pisliklerle dolu!

      Sil
  7. Ben Trabzonda yasıyorum burada hiç boyle olaylara rastlamadım allaha sukur ama illaki vardır bizim trabzon insanı birazcık asi olur:dd
    İstanbul'a gittğimde oldu bu olay kışın tatilde halamların yanına gittim işyerine gidiyoduk minibuse binelim dedik meğer anlamadan yanlış minibüse binmişiz neyse bindiğim gibi neredeyse dışarıya fırlıyordum boyle bir sofor gormedim ben tüm yolcular sallanıyordu resmen arabada fakat kıme bişey diyemiyordu sonra bi ara yolda yandan gecen arabaya bagırarak kufretmeye basladı neye ugradıgımızı sasırdık resmen hemen indik taksiye bindik kötüydü yani cidden ne durumlara gelmişiz gerçi bu adam kürt gibiydi yani şivesi yonunden ama bilmiyorum ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben defalarca karşılaştım hoşgörüsüz olup kendi canını da yolcuların canını da hiçe sayan şoförlerle ama bunun şiveyle ya da başka bir şeyle alakası yok, olay tamamen vicdanda...

      Sil
  8. Çok çok haklısın sawakooo....artı devir değişti insanlar ne yapcağını şaşırıyor...artık kendi gölgemizden bile korkar hale geldik...bu devirde kimseye güvenemio. Ben yaşamadım ama arkadaşımın babası olay yeri inceleme o bilio bana anlattı ee insan haliyle ürperioo..walla Sawakooo senin hayatında da aksion dram eksik olmuo geçenlerde şizofren arkadaşın için yazdıklarını okumuştum...hayatını yazsan film olurdu heralde...allah kolaylık versin ne diiimmm....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her insanın başına gelir diye kendimi kandırıyorum ama biraz fazla şanssızım galiba :/ Babana bile güvenmeyeceksin dediğimiz bir dönemdeyiz, durumun ciddiyeti bu sözden bile belli...Allah hepimize kolaylık versin..

      Sil
  9. Geçen gün bir arkadaşa insanlık ölmüş dedim. Sonrasında acaba hiç var oldu mu dedi sonra sanırım haklı dedim. Bence insanlık var olduğundan beri böyle her dönemin bir nedeni vardı şimdi ortaya daha rahat çıkar oldu yapılanlar tek fark bu bence :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son yıllarda daha kötü bir hal aldı insanlık; ya kötü insan sayısı arttı ya da medyanın etkisiyle üstü kapatılan kötülükler görünür hale geldi..Sonuç her türlü korkutucu.. :/

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!