Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Çarşamba, Şubat 05, 2014

Blogda kaç kişi online ve harita eklentisi

Sawako Kuronuma Çarşamba, Şubat 05, 2014


Blogumda en sevdiğim eklentilerden biri, blogumda kaç kişinin o an online olduğunu gösteren eklenti...Bu eklenti sayesinde, blogumda herhangi bir değişiklik yapmak istiyorsam blog yoğunluğumun en az olduğu zamanı belirleyebiliyor ve izleyicilerimin sıkıntı yaşamasını engelleyebiliyorum.Aynı zamanda blogumda online kişi sayısının yoğun olduğu anda paylaşımlar yapıp, gönderdiğim yazıların daha çok tıklanmasını da sağlıyorum.


Bunun dışında harita şeklindeki widgetle hangi ülkelerden ve şehirlerden izlendiğimi ve hangilerin o an online olduğunu görebiliyorum! Ayrıca widgetlerin boyutlarını ve konumlarını ayarlayabilme avantajına da sahibim :)





Ben widgeti sol yana hizalı şekilde konumlandırdım böylece, hiçbir yayınımı engellemeden, az yer kaplamasını sağladım.







Harita widgetini de yandaki rengiyle kullanıyorum, üzerindeki işaretleri kırmızı kalp olarak belirledim.Harita widgeti şekil olarak güzel ama benim sevmediğim bir özelliği var;bir süre sonra kalpler yok oluyor ve tıklandıkça yeniden çıkıyor.Yani yok olmasa dolsa daha iyi :))

Siz de bu eklentilere sahip olmak istiyorsanız öncelikle buraya tıklayın.Karşınıza aşağıdaki resimde görülen sayfa çıkacak.


Hangisini tercih etmelisiniz?

Klasik widgeti tercih ederseniz, widget sabit olarak eklediğiniz yerde duracaktır.Sayfa aşağı indiğinde görülmez.
Renkli widgeti tercih ederseniz, widget yine sabit yerinde duracaktır, yalnız sizin belirlediğiniz renklerle gösterim yapacaktır.Sayfa aşağı indiğinde görülmez.
Küçük aracı'yı tercih ederseniz, widget yerinde yine sabit duracaktır ve sıradan küçük bir görüntüye sahip olacaktır-en sevmediğim-Sayfa aşağı indiğinde görülmez.
Sekmesi widgeti tercih ederseniz ki bu benim kullandığım, widget sol tarafta duracak ve sayfa aşağı indikçe görünmeye devam edecektir.

Harita widgeti eklemek isterseniz, 


 İlk önce blogunuza ekleyeceğiniz boyutu sol taraftaki çizgi üzerindeki yuvarlak şekli hareket ettirecek belirleyin.Daha sonra sağ yan taraftan hangi dünya haritası şeklini istiyorsanız onu seçin ve alt kısımdaki küçük şekillerden işaret şekil ve rengini belirleyin.Daha sonra sitenize eklemek için aşağıdaki yolu izleyin.

Peki blogunuza tercihinizi nasıl eklersiniz?

Çok basit.Beğendiğiniz widgetin adına tıklayın ve "Sitenize bu kodu kopyalayın" kısmındaki kodları kopyalayıp, blogger kontrol paneli>yerleşim>gadget ekle>html/javascript kısmına tıklayıp açılan sayfaya kodu yapıştırın ve kaydedin.Artık eklentiniz hazır, güle güle kullanın :)

32 yorum:

  1. Yapmayı isteyip ertelediğim bir eklentiydi.Sayende çabucak hallettim.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşine yaramasına sevindim, güle güle kullan :)

      Sil
  2. blog şablonuna dokunmaya değişiklik yapmaya tırsan biriyim şuan bunu farkettim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun şablonla ilgisi yok ki sadece html/javascript ekleyeceksin, o kadar da korkunç değil:))

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. İşine yaramasına sevindim canım güle güle kullan :)

      Sil
  4. Çok teşekkürler, blogu açtığımdan beri blog ipuçları yazıların çok işime yaradı :)

    YanıtlaSil
  5. url geçersiz karakter içeriyor diyor ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az önce denedim hiçbir hata almadım, sorunsuzca eklendi..Tam olarak o hatayı nerede aldığını söylersen daha iyi yardımcı olabilirim :)

      Sil
  6. hiç beceremdim, anlattın ya bir harikasın sen teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzerinde biraz uğraşırsan yapamayacağın bir şey değil:)

      Sil
  7. teşekkür ederim ipuçları olmasa yapamazdım herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşini kolaylaştırmasına sevindim canım, güle güle kullan :)

      Sil
  8. blog konusunda yeniyim ve birçok şeyi sizin yazdıklarınız üzerinden yaptım. verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşine yaramasına sevindim, güle güle kullan o zaman:)

      Sil
  9. Hiç yapamıyordum çıldırıcaktım az kaldı sayend yapabildim çok teşekkür ederim emek gösterip bizimle paylaştıgın için :) <3

    YanıtlaSil
  10. Çok teşekkürler ;) Bu kadar iyisini bulmamıştım ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Benim gibi bloga bir şeyler ekleme,tasarım özürlüsü bir insan için gönderilmiş bir kurtarıcı meleğisin adeta. :D Çok teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) İşine yaramasına sevindim, zaman buldukça böyle paylaşımlara devam edeceğim :)

      Sil
  12. paylaşımlarınız için teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  13. Süpersin. Çok teşekkür ederim. Sayende blogum güzelleşiyor :-)

    YanıtlaSil
  14. Süpersin. Çok teşekkür ederim. Sayende blogum güzelleşiyor :-)

    YanıtlaSil
  15. ben gadgetleri ekleyemiyorum html veya javascrtip cıkmıyo bende yerleşimden gadget eklemeye bastım urld ekle diyo ama sonra geçersiz url diyo bu yüzden hiç birşey yapamıyorum bana yardımcı olursan sevinitiö :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıkması lazım, aşağılarda oluyor. Allah Allah bir tarayıcı geçmişini silip bir daha bakar mısın?

      Sil
  16. Ben böyle bir şey görünce dayanamam hemen yaptım. Sağol...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!