Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazartesi, Şubat 10, 2014

Amigurumi Sanatı / Örgü Oyuncak Sanatı

Sawako Kuronuma Pazartesi, Şubat 10, 2014



Amigurumi ?Daha önce hiç bu sanatın ismini duymuş muydunuz?Sizi bilmem ama ben bu sanatın adını blog açtıktan sonra öğrendim.

Amigurumi sanatını kısaca açıklayacak olursak; Japonların oyuncak örme sanatı...Ben daha örgüde zincir çekmekten ileriye gidemezken -o kadar da haksızlık etmeyeyim kendime orta okulda eğri büğrü bir lif yapmışlığım var:))- Onlar bu malzemelerle oyuncak yapıyorlarmış ve bu sanat Türkiye'de oldukça yaygınmış :) Şu sevimli oyuncaklara bir bakın!


Tabi ben de bu oyuncakları görür görmez az buçuk örgüden anlayan annemin yanına gittim ve duygu sömürüsüyle deneme sözü aldım, tabi 15 tatilde yaparız dedi ve yaptık! :) Bu yaşta olmam bu oyuncakları istememe engel değil :))

Sözü aldıktan sonra yapılacaklar belliydi!İyi bir araştırma...Tabi öncelik modellerin nasıl yapıldığıydı.Sorun da tam olarak burada başlıyordu, çünkü Amigurumi Japonların, sanatı olduğu için tarifler de Japoncaydı.Araştırmamdan ne annem ne de ben bir şey anladık, annem onun yerine amigurumi dergisi aldı ama içindeki x, v terimlerini açıklayacak hiçbir şey olmadığını için aklından bakarak ördü.İlk denemeye göre oldukça da başarılıydı!Hiç anneme çekmemişim bu tür konularda :))


İlk ördüğü amigurumi, feminik adını verdiğimiz bebek oldu.Ailecek sıkı bir 90'lar izleyicisiyiz:))

 Elimizde ayrıntılı hiçbir şey olmadığı için bebek 40 kere sökülüp 40 kere örüldü, gözü de hazır göz taktık sapık gibi bakıyor şimdi etrafa!:D Yalnız elbisesine bayıldım orası ayrı, bir de saçlarını da ben yaptım :D


İkinci amigurumimiz ise şirin mi şirin benim çok istediğim arı oldu.Şu an herhangi bir ismi yok ama biz onu arııı vızvızzz şarkısıyla çağırıyoruz:)) İlk deneyiminde sinir krizleri geçiren annem bu sevimli arıyı bir günde ördü.İşi kapmıştı çünkü :)) 


Sonra fark ettim ki internette açıklamalı olarak modelleri veren bloglar ve siteler varmış.Tabi ondaki bu yeteneği gören ben birkaç model daha gösterdim ama yemedi, bu sefer de yaz tatiline artık dedi.Mecburen tamam annecim dedim :D Bu arada annem amigurumi kursuna gitmediğinden ve elimizde model olmadığından yaptıklarımız, amigurumiciler kadar profesyonel olmadı  ama ben annemde gördüğüm bu ışıkla daha güzel modeller ördürebileceğimi düşünüyorum ve bu işin peşini bırakmam :)) 


Sizce de çok sevimli bir sanat değil mi?

8 yorum:

  1. Merhaba bir amigurumi aşığı olarak sizi tebrik ediyorum..
    İlk sefer olmasına rağmen harika olmuş. İlk gurumilerimi hatırlıyorum da ...:)) Hatta blogumda hepsi mevcut.
    Şimdi elim alıştı ve kafamdan model üretebiliyorum aslında ilk yaptıklarımı da kafamdan yapmıştım çünkü model sıkıntısını bende çektim.,Baktım tarif yok yapa söke alıştı elim..Zamanla bu işle ilgilenen forumlar bloglar buldum.. Çok işime yaradı..
    isterseniz tavsiyede buluna bilirim. Hatta yakında blogumda kendi tariflerimi yayınlamaya başlayacağım. beklerim..
    İyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim ve blogunuzu da izlemeye aldım.Ben de birkaç blog keşfetmiştim ama tariflerinden terimleri anlamadığımız için uygulayamamıştık.Şimdi de böyle blogları bulup takip ediyorum ki yaza yatırım olsun:))

      Sil
  2. Şimdiden kolay gesin. Buarada
    x: sık iğne
    v: arttırma
    a: azaltma.
    ip olarak nako pırlanta tavsiye ederim.
    Dolgu malzemesi olark boncuk silikon
    Ayrıca amigurumi gözleride alabilirsiniz. :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu terimleri daha önce bilseydik o kadar sorun yaşamazdık çok teşekkürler, dolgu malzemesi olarak biz de boncuk silikon kullandık ama annem sadece bu gözleri bulabilmiş, sapık gibi etrafa bakıyor bebekcik :))

      Sil
  3. çok ama çok beğendim hatta bayıldım ellerinize sağlık böyle el emeği göz nuru yapılan bebeklere bayılıyorum (bu nedenle bende yasemin hanımın blogunu takip etmeye başladım yapabileceğimi sanmıyorum ama bir zamanlar yemek de yapamam diyordum :D) ama bu bebekler bana orta birinci sınıfta ev ekonomisi dersinden başarısız olduğum için aldığım dönem ödevini hatırlattı tabiki de örgü bebek ve tabiki de ben yapmadım annem yaptı :D öğretmen bunu anlayınca bebeğe el koydu ama notumu verdi çünkü sadece o derste kötüydüm :D :D böyle olmasına rağmen hala umudum var belki bir gün düğme dikmek ve atkı örmekten ileri gidebilirim :D :D (yazın yine çok güzel olmuş ve beni anılara götürüp güldürdüğü için ayrıca teşekkürler :D)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence azimle biz de başarabiliriz bu işi :D Savunun iplikler biz geliyoruz:))

      Sil
  4. vay yavrum vay!!! harika olmuş *.* bende çok seviyorum ama elime iğne almışlığım bile
    yok pek :/

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!