Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Cumartesi, Ocak 18, 2014

İsyanım var!

Sawako Kuronuma Cumartesi, Ocak 18, 2014

Merhaba arkadaşlar!Sonunda blogumun temasını tamamen değiştirdim!


Blog açmaya karar verdiğimde, açıkçası blog hakkında hiçbir şey bilmiyordum.Bilgisayardan, office programlarından anlıyordum doğru ama Gadget nedir? Html nasıl eklenir?  bu gibi konularda en ufak bir fikrim bile yoktu.Hatta yüklediğim temaları bulmak bile çok uzun zamanımı almıştı.Uzunca bir süre internetten araştırmam gerekmişti.Şu an daha iyiyim bu tür konularda, tabi ki kod falan yazamıyorum ama standart bir bloggerın bildiklerini biliyorum, çok şükür...


Ama bu yazımda bahsetmek istediğim asıl konu bu değil!Benim gereğinden fazla iyi niyetli olmam!Hayır bunu kendimi övmek için söylemiyorum...

Şöyle ki; blog hakkında kendimce baya bir şey öğrendikten sonra yardım isteyen herkese yardım etmeye çalıştım.İlk başta bu yardım etmeler beni mutlu etse de sonrasında delirmeme yol açtı!


Delirten konu 1

Yaklaşık her gün şu gibi mesajlar alıyordum...


"Nasıl senin blog temanın AYNISINI yüklerim?"


"Yazı yazarken o küçük ifadeleri nasıl ekliyorsun?"


"Nasıl senin imlecinin AYNISINI yaparım?"


"Bloguma SENİN blogundaki kediyi nasıl eklerim?"


Bloga, blog ipuçları olarak 50 tane (daha da ekleyeceğim) tema koymama rağmen ısrarla istenen neden benim kullandığım tema olduğunu bir türlü anlayamadım, anlayamıyorum da...Eski hareket eden kediye gelince onu hiçbir sitede yukarı çık tuşu olarak bulamazsınız çünkü onu kendim yaptım.O resmi bulmak, boyutunu ve kodları ayarlamak benim için oldukça zordu, neden hiç tanımadığım birine vermek isteyeyim ki emeğimi?Ya da neden hepimizin blogu aynı olmalı?Blog kişisel değil mi?

Delirten konu 2

Seri halinde olan soruları da atlamamak lazım.Selam sabah vermeden, sanki 40 yıldır muhabbet ediyormuşuz gibi hoop konuya atlayıp sorularını sıralayanlar da vardı; sizle başlayıp senle biten...

Size bir şey sorabilir miyim? Bloğunuza sayacı nasıl eklediniz bir de kore günlüklerimde verdiğiniz şablonlar bende açılmıyor hani bir de kedi var ya onu nasıl eklediniz bir de konuşma yani chatı nasıl ekledin söylersen çok sevinirim bir de yazı biçimini nasıl değiştirdin?

Hiç uğraşmayalım, kısa yoldan blogu da üzerine yapayım!Hiçbir şey araştırmadan, hiç emek harcanmadan bu tarz soruların sorulması gerçekten can sıkıcı...

Delirten konu 3

Olayı baya geliştirip, blog temasını almakla kalmayıp blog adresini de araya "-" koyarak taklit eden vardı.İzleyicilerden biri fark etmese benim sağır sultan duyana kadar haberim olmazdı.Açıkçası ona çok kızmadım, izleyicinin attığı bir mesajdan sonra hemen adresi ve temayı değiştirdi.Adres şu an emin ellerde, bende...Resim depolamak için kullanmayı düşünüyorum :)

Delirtme olayını fazlasıyla abartan konu 4

En çok kızdığım ise yardım isteyip yardım ettikten sonra bloguma dair birçok şeyi çalıp hiçbir hak iddia edemezsin diyen olmasıydı.Şöyle ki, yaklaşık bir ay önce kızın biri benden  yardım istedi.Yardım ettim ve ben özellikle blogumun taklit edilmesinden  rahatsız olduğumu belirttim..Aradan 15-20 gün geçtikten sonra birden aklıma geldi ve o bloga bir bakayım dedim.Bloga girmemle, sinir katsayım artması bir oldu.Şöyle ki, yardım ettiğim kız, blogumda kullandığım temayı, küçük hareketli kız resmini, gadgetin üstüne yazdığım yazıyı hatta anketimi bile birebir kopya etmişti, sağ olsun!Tabi bunu görünce çok sinirlendim...

Sinirlenmemin asıl sebebi, blogumu taklit etmesi değil, hem yardım isteyip hem de özellikle blogumun taklit edilmesinden rahatsızlık duyduğumu belirttiğim halde bunu yapmasıydı.Ona bu hissettiklerimi yazdığımda ise söylediği şey hiçbir hak iddia edemeyeceğimdi!Çünkü blog teması hazırdı, herkes de bloguna gadget ekleyebilir, istediğini yazabilirdi, aynı şekilde anket de koyabilirdi, buna çalmak denemezdi.Zaten sadece imleç konusunda yardım istemişti, diğer şeylerin aynısını yapması sadece tesadüftü.Aynısını yapmak çalmak değil, haktı ona göre...

Anlayamıyorum...Neden o zaman ben bir şeyleri yapmak için bu kadar uğraştım?En basit yukarı çık tuşunun kodlarını ayarlamak bile yaklaşık bir ayımı aldı...Çok zor değildi bir başkasından bir şeyler kopyalayıp aynısını bloga kondurmak!

Son Söz:

Blog konusunda, blog açan birçok insana yardım ettim.Hatta bu sayede birçok iyi insanla da tanıştım, onları da unutmamak lazım...Onlara yaptığım yardımdan bir an bile pişman olmadım ama yukarıdaki olaylardan sonra artık kimseye birebir yardım etmeyeceğim.Yardım etmek istediğim konuyu blog ipuçları kısmına yazacağım, isteyen faydalanır.

Peki, bu olaylardan sonra neler öğrendim?


*Kimseye yardım etmeyeceksin, yardımlar insanlara hiçbir şey ifade etmiyor!
*İyi niyetli değil kötü olacaksın, iyi niyet sadece sömürülüyor!
*İnsanlarla arana mesafe koyacaksın, niye herkese yardım ediyorsun ki?Reelde bir kez bile yüz yüze gelmeyeceksiniz...
*En önemlisi ise, yaşadığın olayla ilgili her türlü yazı, konuşma ne varsa bunları silmeyeceksin ki bir şeyleri kanıtlayabilesin!Yoksa internet aleminde bir şeyleri kanıtlamak, iddia etmek çok zor...

!!Önemli: Blogumun headerı artık bana ait, her türlü hak iddia eder, çirkeflikte sınır tanımam! 



Unutmadan: Blogun yeni şeklini nasıl buldunuz?


30 yorum:

  1. Çok emek harcadığını biliyorum ve kesinlikle çabasına saygı duyduğum bloggerlardansın , bana da çok yardımın dokundu :) Header için ne kadar teşekkür etsem bilemedim ^^ Alıntı yapacak olursam şimdiye kadar orjinalinin linkini vermeye çalışıyorum, sanki o kişinin emeği olduğu söyleseler ne olur, sonuçta kodlar, photoshop, özel ayarlar... kedi.. bunları öğrenmek için insanlar zaman harcıyor, en azında bloğunda teşekküre yer vermek lazım, değil mi ? haklısın kızmakta , iyi ki bu yazıyı da yazmışsın ; insan söyleyince rahatlıyor ~~

    Ben sevdim yeni temanı , hayırlı uğurlu olsun ~~
    meishenmeweishenme.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım teşekkür etmene hiç gerek yok headerı zaten içimden geldiği için yaptım yoksa senin öyle bir isteğin olmamıştı :) Benim kızdığım teşekkür etmemeleri falan değil...Google gibi teknoloji nimeti varken blogumun aynısını yapmaları...Biliyorsun birçok kod Türkçe sayfalarda yok ingilizce sayfalardan o kodları bulmak, içeriğindeki reklamları temizlemek kodlama bilmiyorsan gerçekten çok zor oluyor, sonra adamın biri geliyor selam sabah vermeden blogundaki her şeyin kodunu istiyor, vermesen de burnun bir karış havada olarak algılanıyorsun.Kodunu bulduysa resmi çalıyor, resmi bulduysa gadgetin üstüne yazdıklarını...Sonra da geliyor hiçbir hak iddia edemezsin diyor!Yalnız şu doğru insan yazınca rahatlıyor :)

      Sil
  2. İnsanlar zaman zaman çok doyumsuz olabiliyorlar ve özgün olmak nedir bilmiyorlar. Anladığım kadarıyla çok dolmuşsun bu konuda ve haklısında. Keşke insanlar nerede nasıl davranacaklarını ve saygılı olmayı öğrenebilseler. Senin yaptığın onca emeğin karşısında onların bu şekilde seni taklit etmeleri olacak iş değil.
    Ben sana çok teşekkür ediyorum çünkü blogger şemasını nasıl değiştireceğim hakkında en ufak bir fikrim bile yoktu ve ben bunu senden öğrendim ve diğer bir çok şeyi de keşfetmemi sağladın. Neyin nasıl yapıldığını bende deli gibi araştırarak öğrenmeye çalıştım. Kendime header yapmaya çalıştım beceremedim falan :)) Ama yine de blogum öncekinden çok daha iyi halde şuan.
    Blogunun yeni haline gelirsek, yalan söylemeyeceğim ben önceki halini çok seviyordum ancak bu da aynı seviyede güzel ve renkli olmuş. Header konusunda tebrik ederim ben beceremiyorum o işleri, ayrıca Woo Bin çok tatlı olmuş orada. :))
    Vallahi ben senin bloggerın için yaptığın her yeniliğe saygı duyuyorum çünkü uğraşıyorsun bu çok belli. Bloggerlıkta daha da gelişmen dileğiyle ;)
    Not: Bence o kedi çok sevimliydi. Harika yapmışsın! :) Ve ben yine çok konuşmuşum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok teşekkür ederim.Yazdıklarım işine yaradıysa ne mutlu bana :) Dediğin gibi biz bir şeyler yapmak için uğraşırken başkalarının gelip aynısını emek harcamadan çalması sinir bozucu...Araştırırsın bulamazsın anlarım ama hiçbir şey bilmeden hiçbir şey araştırmadan bir ton soru soranları da anlamıyorum.Yani sen daha blogda yazı yazarken yazı stilini nasıl değiştireceğini bilmiyorsun, uğraşmıyorsun armut piş ağzıma düş diyorsun.Haklısın çok doldum bu konuda...Eski temaya gelince çok severek kullanıyordum o temayı ama nereye baksam o temayı görünce açıkçası soğudum...Yakın bir zamanda muhtemelen bugün onu da ekleyeceğim blog temalarının içine çalanlara inat herkes kullansın diye:D Blog headerını yaparken biraz photoshop bilsen uygun resimleri yan yana getirirsen hemen halloluyor, Woo Bin'i severim orası da ayrı :))

      Sil
  3. ben beğendim bence çok güzel olmuş emeğine sağlık senden kod isteyenlere de yazıklar olsun valla hem gerçekler aslını yüceltir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yardım istersin ama öncesinde araştırırsın, bulamazsın rica edersin bu normal ama bloguma dair ne varsa aynısının kodunu istemeleri beni sinirlendirdi.... Ben de beğendim temayı, en azından menü çubuğu falan var kullanışlı oldu, daha bi blog havası oldu sanki :)

      Sil
  4. Tam da bu sebepten, ''Çok sinirlendim; küfredicem!'' gönderileri yapıyorum ara sıra kendi blog sayfamda...
    İnsanlardan gün geçtikçe daha da soğuyorum...
    Ömrümüz boyunca insanların inanılmaz arsız istekleriyle karşılaşacak, ''copy-paste'' insanlarla tanışacağız.
    Yazık onlara...

    Yeni tema çok tatlı olmuş :) ''Güle güle çaldır'' mı demeli? bilemedim ki...:)))
    Sevgiler benden... en pembesinden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar emek harcamadan başkalarının emekleri üzerinden prim yapmayı seviyorlar....Neden çünkü çalmak kolay, taklit etmek kolay...Araştırmak zor geliyor onlara!Ayrıca hayır Sittirella!Bu sefer de çalan olursa çirkefleşirim, deşifre ederim ve hak da iddia ederim :) Öpücükler benden, pamuk şeker pembesinden :))

      Sil
  5. Böyle yapmaları gerçekten çok sinir bozucu ama bu gibi insanlar yüzünden iyi niyetini bozma bence :) blogunun yeni temasını çok beğendim çok güzel olmuş gercekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım ama bu tür konularda kötü olmak lazım yoksa iyi niyetin sürekli suistimal edilir, sen üzüldüğünle kalırsın...

      Sil
  6. Blogunu severek takip ediyorum ve ilk kez yazıyorum bu konudaki sıkıntılı olduğunu yardım isteyenlere yaptığın yorumlardan biliyorum. Bunu yapmakla çok iyi yapmışsın takibe devam edeceğim =) Birde kediyi çok seviyordum madem kendin yaptın neden kaldırıyorsun ki kaldırma o çooook tatlıydı. =) Emeğini görmesek hiç takip edermiyiz böyle devam et yenilik iyidir( kedi hariç =D ).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım :) Kedi hareketli olduğu için kenarlarını photoshoplayamadım,yeniyim bu tip konularda, şöyle ki kenarları yazıların üstüne geldiğinde özellikle tabletlerde çok sorun çıkarıyordu :) Eğer kenarlarını photoshoplayabilirsem tekrar eklerim ama kimseye vermem benim değerli kedim o :p

      Sil
    2. Yok yok verme ben olsam bende vermezdim =D Ama çok özletme bize sen halledersin photoshopu ilerde =D Her şey için çok teşekkürler yenilikçi konularını bekliyoruz. =)

      Sil
  7. Blogun çok güzel olmuş. Aynen katılıyorum insanlar iyi niyeti sömürüyorlar. Taklitte benim hiç hoşlanmadığım şeylerden biri. Uğraş didin, araştır öğren! değil mi ama. Hazıra konmaya çok meraklı bazıları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, hazır daha kolay tabi ki severler :) bu arada blogunu çok beğendim:)

      Sil
    2. Her paylaşımını okuyordum bloguma düştüğünde yeni yeni sesim çıkıyor işte :) Teşekkürler

      Sil
  8. Blogunun yeni teması çok güzel çok tatlı olmuş diğre konuya gelince bence sen elinden gelen her yardımı yaptın niye çünkü bana da yardım etmiştin hiç kızmadan of demeden sorduğum sorulara cevap verdin çok teşekkür ederim :) Ben de dikkat ettim hoşlanmadığğın şeyleri yapmamaya ama eğer gözden kaçırmışsam affet :/ :) Tekrardan blogunu hata sağ alttaki minna kediyi özellikle çok beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim canım :) Rahat olabilirsin, sen kızacağım herhangi bir şey yapmadın :) Yeni minnak kedimiz hayırlı olsun o zaman :))

      Sil
  9. Heeey ! Günlüğüm bu çok iyi oldu, güzel oldu,sen oldu,sevimli oldu,net oldu... Çoklardan çok beğendim :) Senin olduğu 3345456 km'den belli oldu. Blog emektarım, tazecik blogger'ların yardım melekisi :) ... Burdan sonrası ağır cinnet içerir isteyen okumayabilir (= Sevgili konsepti,şablonu ne varsa çalmaya yeltenen arkadaş hatta aklından bir kere bile geçirebilen arkadaş. Eğer şu şablonun bi bölümünün bile çaldığını düşündüğüm bi çalışmanı görürsem nefretimizden kendini kolla bi de sevgili sawako'ya header beğendiricem diye harcadığım saatlerle seni toplar,böler,çıkarır 4547564 kere de çarparım. Öptüm:*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkürler senin çektiğini kimse çekmedi benden, 446565648 tane header yapıp gösterdim isyan etmeden hepsinde fikrini söyledin :) Beraber çirkefleşiriz canım, benden çok sen hakettin bunu :D

      Sil
  10. sanırım bloggerların hepsi aynı konularda zorlanıyor tabi sonra sonra insan alışıyor yazıyı okurken ilk blogumu açtığım zamanlar aklıma geldi duygulandım :D Blogunun bu haline ben pek alışamadım ama daha sade olmuş sadelik her zaman daha güzeldir diyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski hali daha canlıydı ama her yerde aynısı olunca bir özelliği kalmadı :) Bu temada en çok sevdiğim şey ise menü çubuğu oldu...Artık herkes kolayca istediği konuya ulaşacak :)

      Sil
  11. Blogun çok şirin olmuş,özgün olmak her zaman çok önemli.Bunu yansıtan bloggerlardansın.Sürekli takipteyim,umarım hep böyle kalırsın. :) Sevgiler
    http://bifularbigozluk.blogspot.se/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim :) İlk başta tema konusunda tereddütlerim vardı ama artık alıştım ve seviyorum da şu anki temamı...Çünkü benim diyebiliyorum, hak iddia edebiliyorum :)

      Sil
  12. http://koreaasigi.blogspot.com/2014/01/en-guzel-kore-dizileri-2013_3.html

    bu sayfada sizin eski temanızın tamamiyle aynısını kullanıyor gördüm uyarayım dedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık önemli değil canım temamı değiştirdim isteyen kullansın zaten onu blogumda önerdiğim temaların içine yükleyeceğim ki herkes aynı olsun herkes kullansın :))

      Sil
  13. insanlar ve yardım hakkında çok fazla bi yorum yapmayacağım çünkü yaşadıkların ve aldığın kararlar çok normal çünkü atalarımızın da dediği gibi 'bir müsübet bin nasihattan iyidir' :D seni daha önce uyaranlar olmuştur ama şu anki kadar net kararlar vermende yardımcı olmamıştır hiçbiri de (özellikle iş hayatımda bunun gibi hatta daha beter şeyler yaşadığım için seni çok iyi anıyorum ve merak etme belli birşeyden sonra hakkını nasıl arayacağını kimlere nasıl davranman gerektiğini öğreniyor ve hatta sana böyle davranmak isteyen insanlara baya baya gülüyorsun :D) bloğunun yeni hali çok hoşuma gitti daha sade olmuş ellerine sağlık. sadece küçük bir öneride bulunmak istiyorum bizim gibi seni takip eden ve yorumlarını seven kişilerin sana öneriler yapabileceği bir alan açman güzel olabilir (özellikle dizi ve film önerisi için eleştiri olarak değil yanlış anlaşılmasın). bizler de arada izlediğimiz dizi ve filmleri yazarız iyi yada kötü deriz, eğer vaktin olursa izlersin ve yorum yapabilirsin (açıkçası aklıma baya dizi geliyor izledin mi diye sormak için ama herhangi bir yazının altına yazmak istemiyorum. böyle bişey olursa en çok ben sevinirim :D)
    Not: akıl vermek yada yargılamak gibi bir niyetim yok sürç-ü lisan ettiysem affola bloğunu çok severek okuyorum eline sağlık umarım bir daha hiç kimse seni üzmez :) :) :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin gibi atalarımız çok haklı :)) Aslına bakarsan bir süredir iletişim sayfası oluşturmaya çalışıyorum, izleyicilerin bana daha rahat ulaşabilmesi için ama nedense sayfa sürekli hata veriyor ben de sürekli deli oluyorum, deneme blogumda hiçbir sorun olmamasına rağmen bu blogda sorun ortaya çıkıyor.Bir şekilde halletmeye çalışacağım sorunu :)
      Not:Öyle her şeye kızan biri değilim, önerilere de açığım:))

      Sil
  14. Merhaba, blogunu yeni ziyaret edip yazılarını yeni yeni okumaya başladım. Bu sitemler konusunda çok haklısın. Ben daha yeni blog yazarlığına başladım. Tabii ki en kolayı, bir başkasının temasını, header'ını kopyalayıp hoop kendi bloguna uygulamak olur. Ancak bu benim için bir tür sahtecilik durumu belirtir. Ve bu durumu kendine yakıştıran kişi nasıl olur da yazılar paylaşır ve başkalarının bu kopyalama işlemini anlayacağından rahatsız olmaz? Şahsen yeni bir blog yazarı olarak kimsenin emeğine saygısızlık yapmak istemem. Yukarıda okuduğum kadarıyla yukarı çık butonunun kodunu yaklaşık bir ayda yapmış olman bloguna verdiğin özeni değeri belirtiyor. Umarım bir daha böyle durumlarla seninle birlikte kimse karşılaşmaz.
    İyi çalışmalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım, dediğin gibi inş. karşılaşmam inş. karşılaşmayız böyle insanlarla bir daha...

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!