Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazar, Kasım 10, 2013

Kore Yemek: Yumurta Rulosu

Sawako Kuronuma Pazar, Kasım 10, 2013





Uzun zamandır Kore mutfağından bir şeyler yapmak istiyordum ama bir türlü buna fırsatım olmadı.Bugün sabah kahvaltı için tarifi basit olan yumurta rulosunu denemeye karar verdim.Malzemelerde evde bulunan şeyler olunca hemen kendimi mutfağa attım :)




Malzemeler:

5 adet yumurta

1 adet havuç
2-3 dal yeşil soğan
1 adet soğan
1 tatlı kaşığı susam
Karabiber
Tuz
Pul biber

Yapılışı:


Bir kabın içinde 5 adet yumurtamızı iyice çırptıktan sonra içine, pul biber,karabiber,susam ve tuzu ekleyip tekrar çırpın-bizim evde karabiber yenmediği için ben eklemedim:)-.1 adet havucu rendeleyip kabın içine koyun ve karıştırın.Daha sonrasında yeşil soğanları ince ince doğrayın ve kuru soğanı yemeklik şekilde doğrayıp kaba ekleyin ve tekrar karıştırın-yeşil soğan olduğu için kuru soğanın en küçüğünü tercih ettim-.





Teflon ya da seramik tavaya çok az sıvı yağ koyun ve karışımı üzerine ekleyin.Yalnız bir yüzünü pişirin diğer tarafını ters çevirmeyin.Alt kısmı pişince, dikkatli bir şekilde parçalamadan rulo şeklinde katlayın ve iki yönünü de iyice pişirin.Daha sonrasında ruloyu tavadan alıp, biraz soğuttuktan sonra ince dilimlere ayırın. 


Dikkat:Normalde benim yaptığım gibi çok pişirmenize gerek yok, pişmemiş yumurta annemi rahatsız ettiği için çok pişirdim, normalinde katlanmış şekilde dışının sarı renkte olması lazım:)





Biz bu tarifi çok beğendik umarım siz de beğenirsiniz afiyet olsun ^^



14.Kasım 22.15 ekleme

Aşağıdaki yorumlara bakacak olursanız Misaki'nin 14 kasım tarihinde Ankara'dan dönünce bana da yapıyorsun dediği mesajı görüyor olmalısınız, o mesajda görmediğiniz ve benim de bilmediğim şey Misaki'nin bu yorumun akşamına geliyor olmasıydı.Bugün ne yapıyorsun diye mesaj atmasaydım, sürpriz yapıp pat diye ortaya çıkacaktı, deli şey :)) Neyse ki mesaj attım ve geleceğini öğrendim, mesajın sonunda da şu not vardı "yumurta rulomu da hazırla!"

Akşam Misaki geldi ve beraber bu ruloyu yaptık, hem bu kez bir önceki kadar çok pişirmedim, görselliği de daha iyi oldu ^.^ 






Beğendiniz mi diyenler için sonuç bu;



38 yorum:

  1. Yarın sabah kahvaltıda ben de yapayım :)))
    Sık sık yumurta yemeyen biri olmama rağmen bu haftalık hakkımı yumurta rulosu için kullanacağım :)

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun şimdiden ama benimki kadar çok pişirme o zaman görsel olarak daha güzel olur :)

    YanıtlaSil
  3. Koreli olan herşeyi seven biri için hediye olarak bişeyler alıcam fakat koreli dizi film müzik vs nerden bulabilirim yada daha başka ne olabilir,fikir verebilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim tavsiyem kpop resmini bardağa bastırman harika bi hediyo olacağına eminim

      Sil
    2. benim tavsiyem kpop resmini bardağa bastırman harika bi hediyo olacağına eminim

      Sil
  4. Arkadaşımla yapmıştık bu yemeği. Biz içine havuç koymamıştık. Tadı kötü değildi çok güzel değildi. Arkadaşımla ben yiyememiştik. Belkide biz yapmayı beceremedik.^^ ama eve sonradan gelen babam yemeğe bayıldı ve hepsini yedi!! Resimlere bakılırsa sen bizden daha güzel yapmışsın^^ Başka yemek tarifleri de bekleriz :)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Adsız, arkadaşın Kore severse bütün dizi filmleri izlemiştir onun için farklı şeyler tercih etmelisin.Arkadaşını en iyi sen tanırsın ama süslü telefon kılıfları,chpstickler,tokalar alabilirsin.Kısaca Kore sever sevimli her şeyi sever :) Ya da çizgisiz bir defter alıp içine onun sevdiği ünlüler veya dizilerle ilgili resimleri yapıştırıp fikrini yazabilirsin bu hem farklı hem de sevimli olacaktır:)

    Sevgili Fin Kore, aslında bu tarif bildiğin bizim sebzeli omlet gibi tek farkı katlanıp o şekli alması, belki az pişirdiyseniz size itici gelmiştir:) Yeni şeyler denemek aklımda var mesela pirinç keki gibi, yapamazsam içimde kalır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pirinç kekini bende çok merak ediyorum.denemek için tarifini bekliyorum^^

      Sil
    2. Aklımda gıda boyası alayım süslü süslü yapacağım :)

      Sil
  6. tadı nasıl acaba kore yemeklerine önyargılıyım da birazcık :)

    YanıtlaSil
  7. bildiğimiz sebzeli omlet, sadece daha çok şey var içinde ve katlanıyor.Biz ailecek beğendik :)

    YanıtlaSil
  8. yarışma vardı katıldın mı peki :D

    YanıtlaSil
  9. Yarışma mı vardı?Nerede? Hiç haberim yok, zaten ruloyla da pek bi şansım olmazdı, bir daha ki sefere olursa havalı bir şeyler yapıp katılırım:))

    YanıtlaSil
  10. Ankara'dan dönünce bana da yapıyorsun sawakocum çocukluk arkadaşına torpil lütfen :D

    YanıtlaSil
  11. Senin için daha güzel planlarım var sen yeter ki gel :*

    YanıtlaSil
  12. Yedim ve süperdi ki sonuç zaten gözler önünde ağzımı dolduruşumu hatırlatmama gerek yok sanırım :D

    YanıtlaSil
  13. Ooo supersin muhtesemsin hemen denemek istiyorum :))))

    YanıtlaSil
  14. yeppudada reklamını görmüştüm devam ediyor hala da sanırım.bakmak istersen ;)

    YanıtlaSil
  15. ve birde birşey diyeceğim bu yorum kısmında geri bildirim tuşu yok eklersen şükela olur

    YanıtlaSil
  16. Tamam yeppudaaya göz atarım teşekkürler ama o dediğin geri bildirim tuşu olayını bir türlü yapamadım, biraz daha araştırmam lazım :)

    YanıtlaSil
  17. Yanıtlar
    1. Resimdekiler Japonya'dan hediye geldi daha önce hiçbir yerden alma girişiminde bulunmadım ama büyük ihtimal Japon pazarı denen tahtakalelerde vardır, oralara göz atabilirsin :)

      Sil
  18. bunu kesinlikle denemeliyim ama pişirme kısmını anlamadım.üst kısmı çiğ mi kalıyor?

    YanıtlaSil
  19. bunu hemen denemeliyim ama pişirme kısmını anlamadım.üst kısmı çiğ mi kalıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım üst kısmını pişirmiyorsun zaten alt kısmının pişme ısısıyla üst kısmı pişiyor, omleti ters çevirmeden rulo haline getiriyorsun :)

      Sil
  20. bence kpop tan sevdiği bi grubun resmini bardağa bastırman eminim çok hoşuna gider

    YanıtlaSil
  21. gercekten nefis görünüyor keşke izin verselerde bende yapsam :)

    YanıtlaSil
  22. Her iki taraf pişmiyor demi sadece tek tarafı pişiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek tarafı pişiyor canım, zaten katlayınca ısısıyla içi de pişiyor :)

      Sil
  23. Bu tarzda hem kolay hemde Türk mutfağına uygun yemekleri paylasirsaniz cok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ramazan ayı geçsin yeni tarifler deneyeceğim, malzemeleri bulmak zor olsa da.. :)

      Sil
  24. Yanıtlar
    1. Seviyorsan ekle mühim olan içinin renkli olması ve tadının lezzetli olması :)

      Sil
  25. hemen yapıyorum :D çok beğendim hem de pratik.Özellikle sebzeler de kışlık yani tam yapma zamanı ;)

    YanıtlaSil
  26. Bende sebzeli omlet cok yaparim ama rulo yapmak aklima gelmedi hic..Ne de olsa koreli degilim :) Deneyecegim,cok güzel gözüküyor..Genis bir tava kullandin sanirim,rulo cok uzun gözüktü? Eline saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bizim bildiğimiz sebzeli omlet :) Yalnız rulo halinde görselliği daha hoş oluyor, ben yaparken evdeki en büyük tavalardan birini kullandım ki malzemeler üst üste gelmesin, yoksa katlanmıyor, malzemeleri çok koymamaya da dikkat et :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!