Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Perşembe, Mayıs 09, 2013

Kore'de Dış Görünüşün Önemi (Bir Koreli Ağzından)

Sawako Kuronuma Perşembe, Mayıs 09, 2013



Dizilerden izlediğim kadarıyla,Koreliler için dış görünüş her şey demek-sadece Kore değil,Asyalıların hepsi için geçerli ama Koreliler de daha belirgin-.Türkiye'de estetik pek hoş karşılanmasa da Koreliler için çok doğal bir şey bu- resmen estetikle baştan yaratıyorlar kendilerini-.İnternette bir sitede karşılaşıp okumuştum Koreliler için makyaj derdinin yükünü...Yazıdaki Koreli bayanın söyledikleri beni çok şaşırtmıştı.Ben hep Korelileri makyaj yapmaktan zevk alırlar diye düşünmüştüm ama aslında işin aslı öyle değilmiş.Şimdi o yazıyı paylaşıyorum sizinle...



Bir Koreli Kız gibi çekici giyinmek zor…Koreli bile olsanız!

Seul’deki ortama uymak adına Koreli kızlar gibi süslenip püslenmek,yabancı arkadaşlarım için tam bir mücadele.Gerçek şu ki ‘’Koreli Kız’’ gibi giyinmek benim gibi Kore kökenli biri için bile zor.
Öyleyse neden hergün kendimizi bu makyajla,ayakkabılarla dolu mücadeleye atıyoruz?Seul gibi bir şehirde yan komşunuzun kızından geri kalamazsınız.Seul’un öyle bir atmosferi var ki,herkes sürekli birbiriyle karşılaştırılıyor,bu yüzden bu havaya direnmektense,uymaya çalışmak daha kolay.Şehirde gördüğünüz ‘’Cazibeli ve sevimli Koreli Kız’’gibi görünmenin nasıl olduğunu gerçekten merak ediyor musunuz?Beni izleyin o zaman.

Saç:Tören her sabah ben duştan çıktığım gibi başlıyor.Saçlarıma hak ettikleri hacmi vermek için önce köklerini mükemmel bir şekilde saç kurutma makinesiyle kurutuyorum.Daha sonra sıra fön makinesinde,kıyafetime göre makinenin düzleştirici başlığını mı kıvırtıcı başlığını mı kulanıcağıma karar veriyorum.Aynanın önünde tam 30 dakika sanki doğalmış gibi gözüken dalgalar için uğraşıyorum.Tatmin olduktan sonra saçlarıma saç kıvırtıcı bir krem uyguluyorum ki dalgalarım gün içinde dayansın.

Yüz Zamanı:Daha sonra tuvalet masama oturup uzun uzun nasıl bir makyaj yapsam diye düşünüyorum.Makyaj aletlerimin renkleri ve tonları çeşit çeşit.Sonuçta doğal görünüm de karar kılıyorum,zira bu aralar çok moda.Ssang-ul Görüntüsü(Kore’de trendlerin,bu herhangi bir şeyle ilgili olabilir,böyle kısa tamlamalarla adlandırılması ve bu adlar üzerinden bir tüketim çılgınlığı oluşturulması olayı çok yaygın)*eğer doğru yaparsanız saf,doğal,sanki hiçbir şey sürülmemiş gibi bir izlenim yaratıyor,ama bu aslında bir sürü sinsice uygulanmış ürün demek.Öncelikle narin yüzüme onu vahşi Kore güneşinden korumak için 85faktörlü bir güneş koruyucu uyguluyorum.Duyduğuma göre Amore Pacific Sun Protecter ve Etude House Sunguard iyi ürünler.Geceleri kullandığım onca ten beyazlatıcı ürün varken,tenimin biraz bile olsa yanmasına izin veremem.Daha sonra sıra fondötene geliyor.Fondöteni olabildiğince ince ve eşit bir şekilde sürüyorum.Asıl amaç kimsenin makyaj için 30dakika harcadığınızı anlamaması,çok doğal görünmeli.Fondötenim bana hafif nemli bir parıltı veriyor,malum trend mul gwang görüntüsü,yani gençlik dolu ışıltılı bir cilt.Bunun için Laneige Snow Chrystal Dual Foundation ve Kohgendo Aqua Foundationı tavsiye ederim,bu ürünleri Aritaum ve Todacosa şubelerinde bulabilirsiniz.Sıra gözlerde.Son derece ince bir şekilde eyeliner uyguluyorum ve mükemmel bir şekilde kirpiklerimi kıvırıyorum,rimeli ise çok dikkatli sürüyorum ki çok sürülmüş gözükmesin.Unutmayın amaç kurnazca parıldamak,boya kutusuna düşmüş gibi gözükmemek.

Giyim-Kuşam:Doğal görüntü moda demiştik.Dar ve koyu renkli giysiler seçiyorum.Dar siyah bir etek giyiyorum.Kore modasına uymak mı istiyorsunuz?Şunu aklınızdan çıkarmayın,kendine saygı duyan hiçbir Koreli Kız dekoltesi açık bir üst giymez.Bunun bir sürü sebebi var,ama bu mesele şimdilik burada kalsın.

Ayak Fetişi:Babetler hoş ama moda oldukça yüksek topuklu ayakkabılar giymek.Evet bu ayakkabılar insanın ayaklarını mahvediyor ama sizi uzun ve klas gösterdiklerine göre bu acıya değer.Bir Koreli olarak ben zaten bu tarz topuklar için doğmuşum,dolayısıyla 13santimlik(5 inç)topuklar sorun değil.Eğer liseden beri yüksek topuk giyiyorsanız kendiliğinden yüksek topuk giyme sanatına sahipsiniz demektir.Bir kere onları giymeye başladınız mı,geri dönemezsiniz.Zamanla daha az acı verici oluyorlar zaten,çünkü ayaklarınız gereken yerlerde nasırlar ouşturuyor.Gene de dikkatli olun,bir arkadaşım spor salonu dışında her yerde her gün topuklu ayakkabılar giydiği için 21 yaşında disk kayması sorunu yaşıyor,hala hiç babeti yok ve sadece bir spor ayakkabısı var.Neyse,şimdilik ben güzel ayakkabılarımı giymeye devam edeceğim.Kore’de kızı kız yapan ayakkabıdır.Edae,Gangnam ve Jamsil metro duraklarında bu güzel ayakkabılara bolca rastlayabilirsiniz.

Aksesuar Kullan yada Öl:Büyük Louis Vuitton çantamı mı kullansam yoksa küçük Chanel çantamı mı?Ben Louis Vuitton’da karar kıldım.İpucu:Onun veya kocasının ayda ne kadar kazandığı,geçmişi,nereli olduğu önemli değil.Her Koreli bayan o anda moda olan çanta neyse ona sahip olmalı.Bu onun çantası,şehirde gezerken,erkek arkadaşıyla 1.,2.,3.buluşmasında kullanacağı,kız arkadaşlarıyla alemlere akarken yanında olacak çantası.Bu onun kişisel damgası,yarışta 1. olmayabilir ama en azından kimseden geri kalmamalı.Benim için,kitaplarımı onunla taşıyabilmeliyim.Hemen hemen bütün çantalarım,tabi ki,Itaewon’un arka sokaklarından alındı,shhh.(Yani sahteymişler)

Uğraşın:’’İyi gözükmek’’ hiçbir şey ifade etmez,eğer gerçekten iyi gözükmüyorsanız.Pek çok Koreli bayan gibi metronun hiç bitmeyen merdivenlerini zarif bir şekilde inmeliyim.Yüksek topuklarımın üstünde 1 saat geçirdikten sonra,feci yorgunum.Sonunda metrodan indim,acele içinde metro merdivenlerini çıkmaya çalışıyorum.Louis Vuitton çantam iyi ki yanımda.Dikkatinizi çekmiştir biz Koreli kızlar bu çantaları Ajuşiler(Orta yaş ve üzeri amcalar) ve yabancı erkekler bakmasın diye mini eteklerimizi örtmek için de kullanıyoruz.


Bir Koreli kız olarak Seul’de yaşamak:Sayısız merdiven ve tepeleri inip çıkmak,sürekli makyaj kontrolü ve fazla yağı silmekle uğraşmak.Buradan Koreli veya değil bütün erkeklere meydan okuyorum,hayatınızda bir gün olması gerektiği gibi bir Seullu kız olmaya çalışın bakalım.Gördüğünüz gibi rahatlık hissini feda etmek zorundasınız.Ama çevrenize uyum sağlamak için bu ödenecek küçük bir bedel.Sizce böyle süslü püslü nereye gidiyor olabilirim.Tabi ki özel bir yere değil,sadece okula.(alıntı)



 Yazıyı okuyunca aklıma ilk gelen şey Switch Girl oldu.Kızımız evde kendini tamamen dağıtıyordu.Dışarı çıktığında ise çok güzel bir kıza dönüşüyordu-bir nevi evrim geçiriyordu-.Arkadaşları tarafından dışlanmamak için o halini hep saklıyordu.Tam bu metne uygun bir dizi olmuş.



Bakımlı olmak, güzel olmak evet önemli! Ama Koreliler kadar da abartılmamalı bence...İstediğin kadar makyajla sakla kendini, gerçekte ne isen osundur.Güzelleşmek için yaptırdıkları estetik ameliyatlarını duyunca da çok şaşırdım.Benim aklıma estetik deyince ne bileyim bir burun-dudak-göğüs yaptırma, bir yaşlılık belirtilerini gidermek için bir şeyler yaptırma hadi yağlarını aldırma da olsun...Göz kapaklarını kestirmek, kulaklarına estetik yaptırmak da ne oluyor!Bence bazı şeyler de onların dış görünüş kompleksinden kaynaklanıyor.Ayy çok kızdım şimdi!Bu kızgınlık belki de Türkiye'da olduğum için beliriyor, belki de öyle bir ortamda olsaydım ayak uydurma ihtiyacı hissederdim.Bir nevi psikolojik savaş...Allah, Koreli kızlara  kolaylık versin, Fighting!




58 yorum:

  1. Ya ben bi şey sorucaam. Şimdi yüzümüzü kremlerle ya da pirinç suyuyla beyzlaştırırız tamam da ya vücudumuz? yani farklı renk olmamalılar değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pirinç suyuyla banyo yap bacım bence sen :D

      Sil
    2. Beyaz tenli olunmaz beyaz tenli doğulur cnm :D

      Sil
    3. onlarda pirinç suyula banyo ediyolarmış zaten

      Sil
  2. fare ile oynamaktan okuyamadım

    YanıtlaSil
  3. çekilir işkence değil! sabah lakçanda saatlerini makyaja kreme ayırcan?ben 1 dakika daha uyusam kardır derdimdeyim be!

    YanıtlaSil
  4. ya o pirinç suyunu kolumuza falan sürsek olmazmı?

    YanıtlaSil
  5. Çok tuhaf ya valla ben bu kadar makyaj malzemesi almam için zengin olmak lazım korde aceba o tür şeyler pahalı mı ? :D

    YanıtlaSil
  6. Ya ben o kadar makyaj yapana kadar baya zaman geçer yani bir türk olarak uğraşamam diyorum :D bunlar için bile zorsa makyaj yapmak o zaman bize laf düşmez :p peki kore'de o tür şeyler çok pahalı değil mi ? yani makyaj malzemeleri :)

    YanıtlaSil
  7. Türkiye ye göre makyaj malzemeleri daha ucuz, büyük ihtimal birçok çeşidin olmasındandır:)

    YanıtlaSil
  8. Çok hoş bir yazı olmuş ve Switch Girl konusunda %100 katılıyorum :) Harika bir bloğun var takip etmeye başladım :) Ben de yeni başladım bir blog yazmaya ^^ http://meishenmeweishenme.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. Bu sene inşallah sınavı kazanırsam kore dili ve edebiyatı okuyacam ve ik senesi türkiyede geriye kalan senelerde korede bitirip orda iş sahibi olucam allah kısmet ederse

    YanıtlaSil
  10. Bloğun çok güzel sabahtan beri yazılarını okuyorum kamsamnisa :D

    YanıtlaSil
  11. Yazı güzel olmuş ;)
    Fakat her kore kızının yaptıgını sanmıyorum hangi kız bunlara o kadar vakit ayırır ki zaten hangi makyajın yakıştıgını bilirsin defalarca yaptıysan en fazla 15 dk alır bence her kore kızı böyle degildir.Akşam yatarken ne giyicegini karar verirssin sabah kalkar giyersin daha iyi olur.Ama koreli süslu olmayan bir çok kız var ^^ Ben çok süslü olmaya bayılırım ama bu kadar vakit harcamak gerçekten bu kız iyice abartmış...Seulda Gamgam sokagında dolaşsa bişe demicem okula gidio ya ;P :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korelilerin yaptığı makyaj videolarını izlersen hepsi tertemiz yüze sahiptir makyajdan önce ama aslında öyle görünebilmek için bile bi ton makyaj yapmaları gerekir, her bölge için ayrı ayrı makyaj malzemesi kullanırlar, sanırım bundandır makyaj markaları konusunda çok iyi olmaları :)

      Sil
  12. Şok oldum oxuyanda O.o dəhşətdi. Bu kosmetika işi məncə hər gün olmalı deyil, ən azından özünü özün kimi qəbul edirsənsə onsuz da bezərsən o tam makyajlı halından çünki o sən deyilsən . ;) Həm bu cür narahat olmaqdansa istədiyim kimi olaram hamının bu cür fəqrlənməyə , gözəl görünməyə çalışdığı yerdə hər halda ən çox diqqəti onda sən cəlb edərsən ;D Bir də mən Koreya seriallarına baxmazdan əvvəl insanın yalnız gözü əməliyyatsızdı deyə düşünürdüm. Alt-üst elədilər bu fikrimi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım onlar için güzellik hastalık halini almış, aileler mezun olan çocuklarına estetik ameliyatı seti falan ediyorlarmış ki biliyorsun en çok estetik yapılan ülke Kore...Güzellik her şey olduğu için makyaj markaları konusunda da devler.. Birçok beğendiğimiz idol de estetikli, estetiğe karşı değilim ama bir insanın tüm vücudunu estetik yaptırmasına karşıyım, çünkü genlerin sabittir ve bunları estetikle engelleyemezsin, kısır döngü halini almış bu estetik durumu...

      Sil
  13. sitenizi çok beğendim daha yeni keşfettim ve durmadan şaşırtıcı yazılar okuyorum. koreli kızlara gerçekten acıdım. Ben çok eğlenerek makyaj yaparlar diye düşünürdüm. Bu arada makyaj demişken etude house markasını güvenli bir şekilde alabileceğim bir site biliyormusunuz ? Cevaplarınızı bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin o zaman canım:) W2beauty'den bulabilirsin, yukarıda Kore'den alışveriş sekmesini tıklarsan siteden aldıklarımı görebilir ve 5 $lık indirim kodunu kullanabilirsin ;)

      Sil
  14. sitenizi çok beğendim daha yeni keşfettim ve durmadan şaşırtıcı yazılar okuyorum. koreli kızlara gerçekten acıdım. Ben çok eğlenerek makyaj yaparlar diye düşünürdüm. Bu arada makyaj demişken etude house markasını güvenli bir şekilde alabileceğim bir site biliyormusunuz ? Cevaplarınızı bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  15. yaa ben gittikçe senin blogunun delisi bağımlısı olmaya başladım Sawakocan ^^ vallahi yazıyı okudum komplekse girdim gidip bıçak altına yatasım geldi. Ama yok yok ben Türk tipi hafif balık etli tek makyajı biraz rimel olan kız olarak kalayım en iyisi.Harika bir yazı olmuş ellerine sağlık unni :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogumu beğenmene sevindim :) Allah'tan millet olarak çok estetik kaygımız yok ama son yıllarda sanki biz de yavaş yavaş estetik kaygısı duyuyor gibiyiz, kimse eskisi gibi doğal güzelliğe önem vermiyor ama olduğumuz gibi kalmak en iyisi, görünüşünü değiştirebilirsin fakat genlerini ve düşünce biçimi değiştiremezsin :)

      Sil
  16. Bizim bi komşu kızı vardı da boy kilo güzellik bakımından benimle sürekli yarışa girerdi o bize gelirken saçını yapardı ben de sabah kalktığım topuzla onlara giderdim o ticaret lisesine gitti ben fen lisesine güzellikle falan bi yere kadar yani zaten okul bitince kendini toparlıyosun saçına başına dikkat ediyosun yani bunlar da millet olarak güzellik anlayışlarına devam ederlerse sonlarını hayır görmüyorum. Zaten ordaki insanların amaçları da oyuncu model olmak :)
    Ayrıca ben rahatıma çok düşkünüm kalkıp yarım saat saç yapmaya üşenirim ben ya. Topuklu ayakkabı hele hiç ayacıklarıma yazık :D Ben ki düğüne bile pantolon gömlekle giden kız :D Ben kendi düğünüme bile pantolon gömlekle gitmek isteyen kız :D
    Kore'ye gitsem öcü muamelesi görürüm heraldeki :D Eskiden okuldayken de çok sırıtırdım zaten okulun en gizemli, farklı kızı seçilmiştim ben ya :D
    Neyse yine çok konuştum umarım okurken korkmazsınız :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim sistemleri çok ağır ama güzel, zaten en iyi meslek ünlü olmak olarak görülüyor onlarda :)
      Şimdi böyle olsan da zamanla değişmek zorunda kalacaksın, toplum baskısı :))

      Sil
  17. blogunuzu takip etmeye basladım :) cok güzel yazılar var ellerine sağlık. bende bi kore fanıyım ve yakın zamanda koreye gidiyorum !

    YanıtlaSil
  18. Aaa hoşuma gitti yazdıklarınız :) aslında biraz şaşirdm da bu kadar ugraştıklarına güzel görünmek için ..
    Ben yeni karşılaştim blogunuzla diger paylaştıgız bilgileri nasil bulabiliim yardimci olursaniz sevinirim :) :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Menü çubuğundan istediğin bölüme ulaşabilirsin, hoş geldin aramıza :)

      Sil
  19. Kore de estetik çok ucuz estetiksiz insan kalmamıştır büyük ihtimal birde gerçekten makyaja çok vakit ayırıyorlar ayrıca aşağıda ki diziyi de izleyebilirim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi izlemelisin harikadır, ayrıca estetik konusunda haklısın! Moda olmuş durumda, hatta aileler çocuklarına mezun olduklarında estetik paketi hediye ediyorlarmış :)

      Sil
  20. canım harika bir yazı olmuş. güzel görünmek o kadar önemli mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal güzel olanlar çok az onlarda, bu yüzden makyajla doğal bir görünüm yakalamaya çalışıyorlar.Bana göre önemli değil ama onlar için önemli olmalı :/

      Sil
  21. beyaz tenli olmak güzel olmak anlamına gelmiyor. bence onlar takıntılı. ha bir de onlar bize benzemeye çalışıyorlar biz onlara... mesala gözlerini büyülttürüorlar

    YanıtlaSil
  22. Ben ilk kore dizisini izlediğim de kadınların güzelliğine , genç göstermelerine, makjaysızmış gibi görünen tenlerine hayran kalmıştım.30 u geçkin aktris 18 gösteriyordu.Erkeklerde aynı tertemiz yüzleri vardı genç gösteriyorlardı falan . Sonra sonra bu kadar estetik ve hileyi okuyup öğrenince artık kimi beğensem dizilerde acaba ne kadar estetiği var diye araştırma ihtiyacı hissediyorum :D Ama yine de öyle boya küpüne düşmemiş gibi doğal makyaj yapmalarını beğeniyorum.Dizilerinde de aynı doğal görünümlü kadınlar , adamlar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı etki bende de oldu; yaa ne güzel milletlermiş diye tepki vermiştim...Sonra öğrendim ki dünyada estetik yaptırma sıralamasında 1.lermiş :)

      Sil
  23. Arkadaşlar böyle estetikler,diyetler yapıyorlar ama sağlıksız olduğu için yaşam süreleri çok az.en fazla 70 yaşına kadar yaşıyorlar.turklerde 120ye ulaşan vardı sanırım :)) ;)

    YanıtlaSil
  24. Bir şey aklıma takıldı. Yazıda göğüs dekoltesi giymezler deniliyor. Acaba neden? :) Sonuçta bacak dekoltesini seviyorlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göğüs dekoltesi sevmiyorlar demek ki. Bir yeri açmak her yeri açmak anlamına gelmiyor.

      Sil
  25. Çekilir şey değil. Eşofmanım nerede benim?? :D

    YanıtlaSil
  26. Arkadaşlar bunlar kore insanları biz Türküz ve dünyadaki tüm ülkelerden farklı bi zekaya sahibiz
    Zamanımızı böyle şeylere harcamayız rahatımıza düşkünüz doğal güzeliz Allah'a şükür
    Ne mutlu Türk üm diyene !! ^_^ Twitter bayan kral ;)

    YanıtlaSil
  27. ben de master için seul'e gitmek istiyorum. büyük hayalim oldu. yurt dışına çıkmak için gidilecek güzel bir yer. ben de süs severim ama onlar gibi takıntım yoktur. makyajsız gezerim çoğunluk.bir sürü takım var en çok takılardır süsüm. hepsi estetik yaptırıp bana benzemeye çalışıyorlar gibi :DDD gözleri doğuştan iri olan ünlüler de var. ben korelilere biraz benziyorum(park shin hye nin türk versiyonuyum). zaten türkiyeden geldiğimi anlamazlar bile. asyalı görüntüsü var. tek farkım yüzüm küçük, gözler badem ve iri ama asyalılara benzer göz kapağı , boyum 1.75 ve topuklu giymeyi bilmem. onlarla aynı ten,göz,saç rengi. güneşlenmem pek ama deniz sonrası yaktı biraz. yüzümde güneş koruyucu var onlar gibi yüzde takıntılıyım yanmasın diye. ben gidersem onlar kadar süslenemem özellikle göz makyajı yapamam çok dikkat çekerim sonra:) zaten yabancılar yeteri kadar dikkat çekiyorlardır

    YanıtlaSil
  28. Doğal görünüm kadar güzeli var mı allasen ? Ne bu tek tip olma çabaları? Diğerlerinden farklı olmak, en başında kendin olmak önemli. Keşke anlasalar bunu. İşkence gibi :(

    YanıtlaSil
  29. Selam.bana yardimci ola bilirmisiniz acaba��. En ucuz kore kosmetik hansi sitede satiliyo?

    YanıtlaSil
  30. ben koreliler nasıl yüzüne bakıyor diye girdim inte bi baktım hepsi estetik ve makyaj harikası. yani makyajsız ve estetiksiz olunca evde tek başına ağır depresyon halinde olmalılar. bi de övünmek gibi olmasın türkler çok güzel milletmiş onu anladım. ama neyse ki korelilerin yüz bakımı konusundaki araştırma sonuçlarından bir liste elde ettim ve uyguluyorum da hakikaten tenimde bir iki ton açılma oldu yüzüm normal bir makyaj yapsam bile ışıl ışıl hemde hiç hileli ürünlere başvurmadan.
    listem şöyle ;
    1) yüzümü hindistan cevizi yağı ile temizliyorum (4 dk yapıyorlarmış bende yaptım)
    2) temizleme jeli veya köpüğü kullanıyorum (2 dk kadar siliyorum)
    3) peeling yapıyorum ( ben kuru ciltli biri olduğumdan yumurta sarısı yahut kahve bal karışımı kullanıyorum 4-5 dk yüzümde bekletiyorum )
    4)tonik kullanıyorum ( bu arada tonik olarak prinç suyu veya süt ve nane karışımını kullanıyorum yüüzmde 10 dk durduktan sonra yıkıyorum
    5)serum uyguluyorum (bununda doğal yolunu buldum ayva çekirdeklerini 2 gün suda bekletip yüzünüze serum olarak sürebilirsiniz)
    6) prinç maskesi yapıyorum ( ki en etkili sonucu bu uygulamadan aldım süt ile prinç ununu krem haline getirene kadar karıştırın ve yüzünüze sürüp 30 dk bekletin ve yıkayın )
    7) yüzünüzü nemlendirici ile nemlendirin
    not 1) bu yedi basamağı aynı gün haftada 2-3 kez uygulayın her gün uygularsanız yüzünüz tahriş olabilir
    not 2) benim sabah akşam yaptığım düzenli uygulama biçimi ise sırasıyla ;
    -yüzümü hindistan ceviziyağı ile temizliyorum.
    -köpük veya jel ile siliyorum.
    -tonikliyorum .
    -ve nemlendiriyorum.
    not 3) 7 basamağın hepsini birden uygulamak 1 saatin üstünde bir zaman alıyor. bu yüzden sabah akşam uyguladığım kısmı uygulamak daha ekonomik zaman kaybını önlüyor ayrıca 7 basamağı uygulamak sabah işe gitmeden zor olabilir
    not 4: yukarıdaki bütün işlemleri kozmetik ürünlerlede yapabilirsiniz yani krem tonik hepsi kozmetik dükkanlarında marka marka çeşit çeşit var lakin ben doğal şeylerin yüzümü daha az yıpratacığından ve azami etki yerine yavaş yavaş ama risksiz tercih olacağından bütün uygulamalrın doğal muadillerini kullanıyorum )
    not 5 ) kesinlikle dışarı güneş kremi sürmeden çıkmıyorum ve günde en az 3 kez güneş kremi kullanıyorum
    not 6) mutlaka egzersiz yapın ve doğal beslenin . ben bitki çaylarına çok düşkünüm mesela akşam yatmadan önce tarçın biberiye zencefil üçlüsünden birinin çayını tüketirim .sabah daha az yorgun uyanmamaı sağlıyorlar.
    benim yazacaklarım bunlar koreli arkadaşım ne der bunlara bilmem. kendilerine gösterdikleri saygıyı tebrik ediyorum ve umarım diğer arkadaşlara bu yazdıklarım faydalı olur

    YanıtlaSil
  31. Kizlar simdi bunlarin bacaklari nasil bukadar kusursuz ince catlaksiz tuysuz felan

    YanıtlaSil
  32. O kadar yazıyı okudum ama en dikkatimi çeken Onew'nun resmi oldu.:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!