Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazartesi, Mayıs 13, 2013

5 Farklı Ülke, 5 Farklı Dizi , Aynı Kurgu !

Sawako Kuronuma Pazartesi, Mayıs 13, 2013


Boys Over Flowers(Kore Versiyonu) :Dizi Kore dizileri arasında klasikleşmiş durumda, büyük ihtimalle herkes izlemiştir.Ama izlemeyenler için kısacık açıklama yapalım.Dizi, Geum Jan Di'nin-normal gelirli bir aileden- özel bir okula kuru temizlemesi yapılmış kıyafetin teslimi için gitmesiyle başlar.Asıl kızımız okula gittiğinde çatıdan atlamak üzere olan bir çocuğa engel olur ve onu kurtarır.Bunun üzerine okula burslu olarak girer.Okuldaki herkes gereğinden fazla zengindir.Okulu yöneten F4 grubu vardır ve Goo Jun Pyo bu grubun lideridir.Goo Jun Pyo'nun asıl kızımızın bir arkadaşına zorbalık yapmasıyla asıl kızımızla Goo Jun Pyo arasında sorunlar baş gösterir.Zamanla aralarında karmaşık duygular da oluşacaktır.Burada Min Ho'nun saçlarına sinir oldum,kesinlikle düz saçlı hali daha iyi! Ayrıca Kim Bum'ın kendine ait muhteşem bir çekiciliği vardı, o nasıl güzel bir gülümsemedir öyle...




Hana Yori Dango(Japon Versiyonu):Konusu Boys Over Flowers ile aynı, ufak tefek değişiklikler var.Buradaki asıl kızımızın ailesi de fakir ama ailesi onu zorlanarak bu elit okula gönderir.Maksat sosyal statüleri yükselsin-yani zengin koca bulabilsin:))-.Ve yine tabi ki okulu yöneten F4tür.Açıkçası Japon versiyonunu daha çok beğendim:)) Buradaki lider de çok sevilimliydi.Görsellikte de Kore kesinlikle önde ama nedense bana Japon versiyonu daha sıcak geldi :)
Meteor Garden(Tayvan Versiyonu):Konusu tamamen diğerleriyle aynı...Açıkcası hiç izlemedim Tayvan yapımı diziler çekici gelmiyor zaten bana...Karakterleri de itici bence neyseee:)











Brat Boys Beyond(Filipin Versiyonu):Buradaki asıl kızımızda fakir aileden, farklı olarak  çok istediği üniversiteye girmek için çok çalışır ve sonunda da başarılı olur.Tabi ki okulu F4 yönetiyordur.Türkçe çevirisini aradım ama bulamadım :(






Liu Xing Yu(Çin Versiyonu):Buradaki asıl kızımız akıllı ve çalışkandır ve amcasının yardımıyla bu okula gider.Buradaki dörtlü ise ailelerinin baskısından sıkılırlar ve okuldan atılmak için ellerinden gelen her şeyi yaparlar.Bu dizinin de Türkçe çevirisini aradım ama yok.Neyse zaten kurgular hep aynı :)




Bu dizilerinin hepsi Japonlar tarafından yapılan Hano Yori Dango adlı bir mangadan yola çıkarak çekilmiştir.Ne mangaymış! 5 Farklı ülkenin dizi çekmesine sebep olmuş :) Aferin onlara!Manga konusunda Japonlar harikalar zaten diyerek yazımı sonlandırıyorum...Eğer izlemeyenler varsa İyi Seyirler! :)






24 yorum:

  1. buraya yakında türk versiyonuda eklenecek :)

    YanıtlaSil
  2. Evet o konuda paylaşımda bulundum,istesen aşağıdaki linlere tıklayıp okuyabilirsin :)

    http://koregunluklerim.blogspot.com/2013/05/boys-over-flowers-turk-versiyonu-ckyor.html

    http://koregunluklerim.blogspot.com/2013/05/boys-over-flowers-turk-versiyonu-yaban.html

    YanıtlaSil
  3. arık 6 versiyon yapalım bunu turkıyede de basladı :)

    YanıtlaSil
  4. hayır 7 çin versiyonu da var meteor shower :)

    YanıtlaSil
  5. Çin versiyonu da içinde var dikkat etmemişsin:)

    YanıtlaSil
  6. En güzeli yorumsuz kore versiyonu boys over flowers. Karakterler olsun konu olsun yapı olsun hepsinden farklı bence.

    YanıtlaSil
  7. BOF'un üstüne sizi tanımam. Çook özlüyorum diziyi de karakterleri de :(

    YanıtlaSil
  8. 2 versiyonuda izlememe rağmen açıkcası Hana Yori Dango'yu daha çok severim :D Bu arada Japonlar bunu 2 kere çekti diye biliyorum. Hana Yori Dango yeni versiyonu, orjinali 1990'larda çekilmişti.

    YanıtlaSil
  9. lee min ho'nun olduğu versiyon her türlü alır ya

    YanıtlaSil
  10. hana yori dango inanılmaz salakça bence kız bir lütfen onu bırak dedeiği için kıza kart gönderdiler ama boys over flowers en güzeli ve karakterler yakışıklı :D

    YanıtlaSil
  11. öncelikle ellerine sağlık :) Hana Yori Dango'yu burda okuduktan sonra izledim. ilk başta biraz abartı geldi (yada ilk kore versiyonu izlediğim için öyle) ama yine de izlemek eğlenceliydi. Japonyadaki F4'ü görünce orda yakışıklı erkek olmadığına karar verdim (onlardan ancak kaktüs olur). BOF her yönüyle çok ama çok daha güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Japonlardaki o abartıları seviyorum, saçma sapan şeylere gülmek eğlenceli geliyor.İkisi de güzel ama Japonların o abartı tavırları eğlenceli geliyor bilmiyorum ya :)

      Sil
    2. bence alışmakla alakalı olabilir çünkü bana önceden çok itici geliyordu ama şu anda yeni yeni tarzlarına ısınıp eğleniyorum japon dizileri izlerken :D ama tip ve karizma olarak korenin eline su bile dökemezler :D :D :D

      Sil
    3. Ben de Tayvan dizilerine karşı öyleydim "Smiling Pasta" adındaki diziyle bütün fikrim değişti ama hala Tayvanlı kızların konuşurken cırtlak sesleri beni rahatsız ediyor:))

      Sil
  12. keşke türkçeside olsaydı güzelim...güneşi beklerkeni neden yapmadın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Güneşi beklerken" Türk versiyonu olarak duyuruldu ve reklamı yapıldı ancak hiçbir alakası yok...Sanırım amaç sadece reklammış :) Alakası olduğunu düşünmediğim için yazmadım :)

      Sil
  13. çhoq iyi yhaa :) ♥♥♥

    YanıtlaSil
  14. en iyisi tabi ki de bof'tu

    YanıtlaSil
  15. güzel tanitim ama mangasinin 240 bölümünü okuduktan sonra drama versiyonlari havada kaliyo,bof' güzelligi de göreceli:P
    mangasi der çekilirim:)

    YanıtlaSil
  16. Bence en iyi hana yori dangoydu doumyoji ve makino arasında gerçekten bir uyum vardı.Ben bu uyumu maselef boys over flowers da bulamadım.Geum jan di karakteri bana itici geldiğinden olabilir.kore nin f4 üne lafım yok onlar zaten harikalardı ama makino jan di ye göre daha iyi bir karakterdi

    YanıtlaSil
  17. hindsitan versiyonuda çıktı yok artık dedim ama bölümlerini bulamadım yeni bir dizi hatta ben hem kore hem de japon versiyonunu beğendim diğerleriini çöpe at iyidi ayrıca amerikan versiyonu türk versiyonu berbatt ..

    YanıtlaSil
  18. Bence çin versiyonu hepsinden cooooooopk güzel ayrıca kore japon gibi ayni kurgu üzerinden gidilmemis meteor shower hepsinden farkli bambaska onun final olduktan sonraki senede yeni bolumleri cikti
    Yunhai ve yuxun ikilisi bambaska
    Ama boftakiler daha yakisikli hakkini yemem
    Ama çin versiyonunu siddetli bir sekilde öneriyorum genede siz.en iyisini bilirsiniz ama izleyin bence :»)

    YanıtlaSil
  19. en iyisi boys over flowers ama her konuda daha iyi sadece dizide geum jan di den rahatsız oldum onun yerine daha iyi rol oynayan biri lazımdı

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!